Vet att många är rädda och negativa till att det personliga försvinner och väljer oftast bort detta.
Se det i stället som en tillgång för att frigöra resurser för att kunna höja den personliga servicen.
Det finns många startup företag i denna gengre, men vill tipsa om detta förtag som ett exempel. Hemsidan är bara på svenska just nu: https://www.heynow.ai/
För en demo gå in på https://hey.hn/bkohn och klicka på ’Fortsätt med webbläsare’
Heynow är nästa generation kassasystem som möjliggör traditionell kassahantering i kombination med självbetjäning för restauranggäster. Med oss effektiviserar du din verksamhet, ger bättre service till dina gäster och får en mer lönsam restaurang. Välkommen.
Den bygger på en bordskod, som gästen scannar och hamnar in på rätt bord, på rätt restaurang. Restaurangen är företagets ’Heynow Demo’-restaurang, man kan beställa och betala med Visa-kort, (finns testkort man kan använda). För att visa kassa-app tillsammans med skrivare och terminaler rekommenderar man ett personligt möte.